Garden Route Trip - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu Garden Route Trip - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu

Garden Route Trip

Blijf op de hoogte en volg Amber

10 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar ben ik weer,

Afgelopen weekend ben ik van vrijdag tot en met maandag op een trip langs de Garden Route geweest. Voor degenen die de Garden Route niet kennen, dit is een prachtige en toeristische route langs de western cape. Met veel parken, sanctuary’s en gezellige en leuke dorpen en stadjes. De trip is georganiseerd door 4exchange, met zo’n 21 Nederlandse studenten ben ik vrijdagochtend vertrokken.

Dag 1 Vrijdag
Vroeg op gestaan om met de taxi naar het Best Western te gaan waar we verzamelen. Ik kende nog niemand van de mensen met wie ik de garden route ga doen. Maar het is toch voor 4 dagen, ben ook naar een lang gegaan waar ik niemand kende. Kortom eitje ;) We zitten gezellig met zo’n 9 mensen in de bus. Het is een mooie route met prachtig uitzicht op de bergen, bossen en zo nu en dan de zee. Na 5 a 6 uur rijden komen we aan bij het plaatsje Wilderness. De backpackers waar we slapen ligt letterlijk aan het strand met een prachtig uitzicht op de zee en het strand.
Na aankomst was er de keuze tussen niks doen, surfen of een wandeling maken. Ik ben een wandeling gaan doen met een klein groepje. We moesten over de oude treinrails lopen, moest meteen aan Arie en zijn liefde voor treinen denken. Vervolgens door de eerste treintunnel lopen, waarbij Claudio ons had wijs gemaakt dat er slangen zaten. Die er uiteraard niet waren, maar is toch wel beetje eng hoor in zo’n donkere tunnel die niet meer gebruikt wordt. Daarna kwamen we uit bij een grot, waar een local een bijzondere backpackers heeft gemaakt. Hij heeft ons met een kaars rondgeleid, het is versierd met schelpen, knuffels, poppen en alle andere dingen die je je maar kan bedenken. Beetje creapy maar ook wel heel gaaf om te zien. Zou er alleen niet willen slapen.
Daarna doorgelopen over een oude treinbrug, met losliggende platen en onder je de golvende zee. Niet geweldig als je hoogtevrees hebt. In de zee nog een walvis gespot en toen weer terug gewandeld!
We eten pizza, en je kan zelf je ingrediënten kiezen, perfect dus 

Dag 2 Zaterdag
Vandaag een krappe planning! Eerst wakker geworden, ontbijten met uitzicht op de zee, en dolfijnen!! Om 6 uur mijn bed uit, om 7 uur eten, en om 8 uur weg. Althans dat was het plan, echter was er een jongen kwijt. Hij is uiteindelijk gelukkig terug gevonden, maar de krappe planning was wel een stuk krapper geworden. Maar wat een gave dag!
Eerst naar Lawnswood snake santuary gegaan. Claudio had mij vrijdag vertelt dat ik daarna slangen minder eng zou vinden. Nooit gedacht dat dat ook echt zo zou zijn. We hadden een gids die er super leuk en goed over kon vertellen. Met reptielen die briljante namen hadden, zoals Barney de leguaan. En alle slangen die in Zuid-Afrika leven gezien, en zelfs zowel kleine als grote slangen vast gehouden! Kortom mocht wel trost op mezelf zijn na afloop!
Daarna door naar the Elephant Sanctuary. Dit is een opvanghuis voor 5 olifanten, 2 uit Kruger Park en 3 uit Namibië. De 3 uit Namibië genaamd, Maruba, Jabo en Tandy heb ik ontmoet, geaaid en op Jabo zelfs gereden! Wat een geweldige ervaring, en wat zijn olifanten groot maar ook super lief zeg! Ik wil er eentje hebben! Een ervaring erbij die ik zeker nooit meer zal vergeten.
Daarna door naar Monkeyland, aapjes kijken in het bos! Ze lopen er uiteraard vrij. De leukste vond ik dat aapje die je ook in de film Madagascar ziet, ‘I like to move it, move it’, degene die de film kennen weten nu vast over welke aap ik het heb!
Tot slot voor de waaghalzen naar de Bloukrans Bridge, hier zit zogenaamd de hoogste bungeejump, hij is sowieso veel te hoog voor mij, het is alleen niet de hoogste ter wereld. Een aantal waaghalzen hebben gesprongen, ik ben veilig in het restaurant wat gaan eten met de rest. En uiteraard naar de waaghalzen gekeken.
Voor onze backpackers naar Stormsriver gereden, en in het bos staat een gezellige backpackers. Lekker gegeten en nog wat getafelvoetbald om daarna eindelijk mijn bed in te duiken!

Dag 3 Zondag
Vandaag richting Tsitsikamma National Park, het is een hike dag! Beetje jammer van het weer, het heeft de hele nacht geregend. Wat betekent dat we sowieso langer doen over de hike. En wat een hike zeg! Eerst door het bos over gladde modder paden. Daarna klimmen over rotsen en vervolgens alleen maar ‘trappen’ modder paden met een houten randje. Vervolgens weer rotsen klimmen, en daarna eindelijk aangekomen bij de waterval! Daarna weer helemaal terug klimmen, pff wat zien mijn sneakers eruit zeg! Maar het was zeker wel een mooie wandeling met uitzicht op de zee, en walvissen die uit het water springen. Prachtig!
Daarna naar Oudtshoorn rijden, dit ligt in een ‘desert’ gebied. Daar nog even een stadswandeling gemaakt, heerlijk gegeten en bij het haardvuur zitten. Met een lekkere Kaapse wijn, genieten dus.

Dag 4 Maandag
De laatste dag, kan niet wachten tot ik weer in mijn ‘eigen’ bedje lig. De laatste activiteit is naar de Cango caves. Dit zijn oude grotten, leuk om te zien, niet heel spectaculair. Maar heb dan ook al vaker in mijn leven grotten gezien.
Daarna rijden, rijden, rijden terug naar Kaapstad! Wel een prachtige route trouwens, was rond 19:00 uur thuis.
Heb een super weekend gehad, veel gezien, veel beleefd en leuke mensen leren kennen.

X

P.S. Tante Lida, de kaart is aangekomen! Super lief, hij hangt aan mijn kaarten muur, dankjewel!

  • 10 Oktober 2013 - 18:29

    Marian:

    Ha Amber,

    Geweldig om nu je verhaal te lezen waar we de foto's al van gezien hebben. Het is zo een
    mooi compleet plaatje. Een beetje jaloers ben ik wel op je hoor...die slangen hoeven niet van mij, maar die olifant...lijkt me ook zo leuk!
    Nou werkse en nog veel plezier.

    Liefs, Marian

    ps. ook van Imke( roept ze net :) )

  • 10 Oktober 2013 - 20:39

    Jannet:

    Hey lieve dochter,

    Al weer een vervolg op je prachtige avonturen. Dapper hoor die slangen!
    Kusknuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Voor de komende 5 maanden ga ik stage lopen in Kaapstad. Op deze blog kunnen jullie lezen wat ik daar mee maak en hoe ik het daar heb.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 9249

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 30 Januari 2014

South Africa, Cape Town

Landen bezocht: