Vorig weekend! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu Vorig weekend! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu

Vorig weekend!

Blijf op de hoogte en volg Amber

25 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Twee verschrikkelijk drukke weken op stage gehad! Ben echt al helemaal een werknemer daar, dingen regelen, naar meetings, bellen, eigen cliënten, huisbezoeken noem maar op. Volgende week zelfs in de staff meeting presentatie geven, woehoee. En wat heb ik het onwijs naar mijn zin op mijn stage! Wat een ervaringen, ik ga veel meer uur maken dan hoeft van mijn school, maar het is dan ook geweldig bijzonder werk om te doen!

Donderdag hadden we het Love The Way You Art event, allemaal zuid-afrikaanse bandjes en zangers en optreden en een MC. Alles erop en eraan! Ik heb de meeste uren gewerkt; cd’s verkopen en flyers uitdelen voor ons volgende event op mijn Bday 2 november! Maar ik heb uiteraard aan het eind van de avond nog wat danspasjes gewaagd ;) En voor de geïnteresseerd, Muziek Sensation was een van de groepen die optraden. Akoestische zangers uit de township van Khayelitsha, en wat konden ze zingen (zowel in Xhosa als in Engels)!
Zie youtube: http://www.youtube.com/watch?v=FO1LJIAhpa8

Daarna zaterdag lekker rustig aan gedaan, want ’s avonds een dinnerparty bij mijn Amerikaanse collega Katie Sue. Was super gezellig, heeeerlijk vegetarisch gegeten! En super gezelschap, Zuid-Afrikanen, Afrikaans sprekend. Eindelijk is even goed de verschillen horen, en men wat zijn er verschillen! Zoals ik het leuk uitleg. Als je Nederlands neemt, alle grammaticale regels afschaft. Alleen nog maar hele werkwoorden gebruikt. En geen enkele voorzetsels of andere voegsels gebruikt behalve die. Dan spreek je Afrikaans! ;) Na uiteraard uitgebreid gewijnd te hebben en nagetafeld hebben ze me ook nog eens thuis gebracht, scheelt weer een taxi ritje!

Vervolgens op zondag eindelijk naar Simon’s Town, ik en Maud wilde er al een hele tijd naar toe. Het weer begon goed in Kaapstad, naar mate we meer richting Simon’s Town gingen werd het wat minder. En minder in Kaapstad betekent: nog steeds warm maar geen zon meer. De route met de trein loopt langs de kust. En met langs de kust bedoel ik recht langs de kust, praktisch over het strand heen, prachtige rit dus! Daar aangekomen hebben we rondgewandeld, het navy museum bekeken, in winkeltjes geweest, lekker gegeten, langs de standjes gewandeld én natuurlijk De pinguins van Afrika gezien. Er zit namelijk een kolonie pinguins op het strand in Simon’s Town. Het was verschrikkelijk toeristisch, maar ook weer onwijs leuk, wat zijn pinguins toch maffe beesten.

En dan nu dit weekend ook weer drukke plannen. Vanavond lekker bijkomen, want ben helemaal kapot! Dat krijg je als je elk weekend op ontdekking moet! Morgen ga ik naar Robben Island, mijn werk vroeg me mee als begeleider van de Bridging Year studenten, en daar zeg ik uiteraard geen nee tegen! Ik wil al een hele tijd super graag naar Robben Island. En het lijkt me nog mooier om met deze studenten te gaan, voor wie Nelson Mandela slechts ver weg een bevrijder is geweest maar des te meer ook een held. Want deze studenten leven nog in de ware herdenkingsplekken van de apartheid, de echte overblijfsels van de apartheid, dat wat nog niet opgelost is: in de townships. Dus dat wordt nog een interessante blog.
En dan zaterdagavond naar CLUB 31, een wat duurdere club op de 31e verdieping van het ABSA (bank) gebouw te midden van Kaapstad. Dansen mét een meer dan spectaculair uitzicht, op een betere manier stappen kan haast niet. En dan zondag naar Guguletu, voor een Kunst expositie in de openlucht. Guguletu is een van de tonwships in Kaapstad, en hoe vaak krijg je nou de kans om daar naar een expo te gaan, om dans, muziek, toneel, film, schilderijen en andere kunst te zien. Tessa zal vast jaloers zijn!

Dikke kus vanuit Kaapstad allemaal!

  • 26 Oktober 2013 - 20:10

    Jannet:

    Ha lieverd,
    Ben heel benieuwd naar pinguins en kunst. Wat schrijf je weer lekker enthousiast!
    Kusknuffel

  • 26 Oktober 2013 - 22:20

    Marian:

    Hoi Amber,

    Wij zijn net terug van een hele ondernemende vakantie....ha ha helemaal naar Overijssel geweest.
    Geen pinguins gezien, maar wel heel veel paddenstoelen.
    Je beleeft wel veel zeg. Weer leuk om te lezen. Wij zijn ondertussen druk onze stemmen aan het oefenen,om straks lekker hard een verjaardagslied te zingen. we hopen op windje mee,hi hi.
    Geniet en werk nog lekker verder.

    Dikke kus, Marian

  • 28 Oktober 2013 - 20:44

    Amber Hendriks:

    Paddenstoelen zijn ook leuk ;) Oehhh ik zal goed luisteren dan!
    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Voor de komende 5 maanden ga ik stage lopen in Kaapstad. Op deze blog kunnen jullie lezen wat ik daar mee maak en hoe ik het daar heb.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 9250

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 30 Januari 2014

South Africa, Cape Town

Landen bezocht: