Middagje City Centre - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu Middagje City Centre - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu

Middagje City Centre

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

28 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag uitgeslapen, zoals dat hoort op zaterdag. Niet anders dus als je in Z-A bent ;) Sterker nog ze houden hier heeeel erg veel van uitslapen! Daarna gezellig met Jasper geskyped, moet uiteraard ook veel gebeuren nu hij zo ver weg zit van mij.

En vanmiddag samen met Maud (Nederlands meisje) naar het City Centre gegaan. Oftewel naar de 'echte' stad. Eerst heen met de geweldige gezellige en zwieberende minibusjes (taxibusjes of hoe je ze wil noemen) gegaan. Daar aan de praat geraakt met wat mensen uit de township Khayelitsha. Een man stelde zich voor aan alle passagiers en vond het erg grappig om iemands naam 'verkeerd' te verstaan. Zo noemde hij mij 'Umbrella' en Maud 'Mouse'. Ach ja als hij daar gelukkig van wordt he.

Vervolgens aangekomen op het station op zoek gegaan naar Longstreet. Daar wat rond gelopen en in een super schattig Ethiopisch cafeetje/restaurantje wat gedronken (zie de foto's van het restaurantje op m'n facebook). Ik moest gewoon een foto maken, hoewel een vrouw al meteen, overduidelijk naar m'n camera aan het loeren was. Daarna naar the Green Market gegaan. Dit zit in een zijweg van Long Street. Hier vind je allerlei handgemaakte spullen, gemaakt door de verkopers en hun familie, die meestal uit de townships komen. Geweldige Afrikaanse trommels gezien, en prachtige schilderijen. Waarvan ik er eentje zeker wil kopen, is een heel kleurrijk schilderij van de township Philippi waar ik werk. Ook vind je er de beadswerkjes, sieraden, Afrikaanse kleding, houten beelden en noem maar op! Voor de toerist in mij zeker een kijkje waard!

Vervolgens waren we opzoek naar wat winkels. Want de meeste winkels op Longstreet waren dicht. En dat op zaterdagmiddag? We vroegen het aan een man die daarbij vertelde dat de mensen alleen een dagdeel werken. Want ja wie gaat er nou een hele dag in een winkel werken he. Ze hebben daar een goed punt eigenlijk. Heeft ook wel weer iets grappigs, en geeft ook heel goed de Kaapse mentaliteit die hier heerst weer.

We hadden gezien dat er ergens in de buurt een Mall zat. Wilden we dus daarheen, altijd leuk bordjes volgen als ze ineens ophouden. Dus we vroegen het aan een security mannetje. Toen we verder liepen, op klaar lichte dag, op een plein, waar ook meer mensen liepen. Zagen we ineens dat er een man een andere man in elkaar aan het slaan was en vervolgens op z'n hoofd aan het intrappen. Even wisten we niet wat we moesten doen. Toen heb ik maar snel het security mannetje geroepen, die gelukkig aan kwam rennen. Wij zijn weg gelopen, want getuigen zijn hier is niet echt aan te bevelen, en de corruptie (ook van security mannetjes) is hoog. Ik hoop wel dat het goed gaat met deze jongen, maar het zag er niet goed uit. Tja ook weer wat meegemaakt. En dat zijn de mindere kanten van Kaapstad die verteld moeten worden.

En vanavond een rustige avond, want morgenochtend ga ik als begeleider mee op kamp met de Bridging Year studenten van de SAEP. We gaan net buiten Kaapstad naar een meren gebied. Met slangen, joepie. Ik ben erg benieuwd. En er komt dus zeker weten dinsdag een nieuwe blog aan!

X

  • 28 September 2013 - 22:08

    Jannet:

    Ha dochterlief,

    Was die Kaapse das niet gevaarlijk genoeg? Slangen? Gelukkig hoor ik al dat je goed geïnformeerd bent over de soorten.
    Veel plezier en succes.

    Kusknuffel

  • 29 September 2013 - 10:12

    Amber Hendriks:

    Haha neee die Das was schattig! :)
    UIteraard, hoewel ik denk dat ik het alsnog niet herken!
    Maar komt goed, ben met genoeg mensen die z-a komen.
    Thanxx snel weer skypen

    x

  • 02 Oktober 2013 - 11:18

    Philomeen:

    Hej Amber,

    nu, precies een maand na je vertrek naar ZA, heb ik al je blogs tot nu toe, in één keer gelezen.
    Je schrijft erg leuk en enthousiast over je ervaringen en belevenissen. Wel heel spannend hoe je door dit land 'moet' bewegen, maar als je je aan de 'regels' houdt, lijkt het me super om mee te maken.
    Ik wens je nog heel veel plezier en nog geweldige ervaringen toe.
    En natuurlijk heel veel succes met je stage.
    Ik ben benieuwd naar je volgende blog.

    Lieve groetjes: Philomeen.

    p.s.: En hoe is het met Jasper; houdt hij het een beetje vol?

  • 02 Oktober 2013 - 20:40

    Amber Hendriks:

    Lieve Philomeen,

    Wat leke om te horen dat je m'n blog leest en dat je het leuk vind!
    Het is zeker spannend en ook heel bijzonder hoe anders en toch ook hetzelfde het hier is. Het is super om mee te maken idd :)
    Dankjewel!!! Dat komt zeker goed :)
    En Jasper houdt het gelukkig wel een beetje vol, maar mist me natuurlijk ook wel heel erg! En ik hem :)

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Voor de komende 5 maanden ga ik stage lopen in Kaapstad. Op deze blog kunnen jullie lezen wat ik daar mee maak en hoe ik het daar heb.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 9241

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 30 Januari 2014

South Africa, Cape Town

Landen bezocht: