Hermanus - whale whatching - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu Hermanus - whale whatching - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu

Hermanus - whale whatching

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

24 September 2013 | Zuid-Afrika, Hermanus

Zaterdagavond een huisfeest gehad in het huis hiernaast. Er ging iemand weg en er waren mensen jarig. Ze hadden een 'paar' mensen uitgenodigd...
Het was vreselijk druk, en gezellig op momenten, maar sommige mensen daar waren niet echt heel leuk (lees: irritante aandacht vragende vervelende opmerkingen makende Zuid-Afrikanen). Wel ben ik daar aan de praat geraakt met drie Canadezen met wie ik volgende week uiteten ga. Dat is het leuke aan die feesten, zo ontmoet je nog eens nieuwe mensen.

De Duitse jongens en Zibidizi (geen idee of ik het goed schrijf, maar dat is het Zuid-Afrikaanse meisje die ook mee was geweest naar de voetbalwedstrijd) hadden me uitgenodigd om zondag mee te gaan naar Hermanus.

Na een veel te korte nachtrust aan de zondag begonnen, ik ging zelf rond 3 uur naar bed, maar het feest ging door tot zo'n 7 uur. Heb lekker rustig aan gedaan en gezellig met Maud, een nieuwe meisje uit Nederland, zitten kletsen. En daarna met Maud, Ingolf, Marcel en Zibidizi op naar Hermanus!!!

Hermanus is een dorp/stad? aan de kust zo'n 1,5 uur rijden vanaf Kaapstad. En wat voor rit, het is een prachtige route de bergen op en door de bergen heen om vervolgens Kaapstad te zien liggen met daarachter de oceaan. Prachtig uitzicht dus!

Hermanus heeft een schattige uitstraling, veel witte huizen met groene daken. En het is er druk aan kust met mensen met verrekijkers! Want het is walvissenseizoen. Wat betekent dat je vanaf de kust zo'n vier soorten walvissen kan spotten. Je moet natuurlijk wel een beetje geluk hebben.
Maar we hebben ze gezien hoor. Hoewel ik het heel leuk vond om voor het eerst walvissen te zien, was het niet zo spectaculair zoals de toeristenboekjes je beloven. Aan de andere kant is de natuur, het uitzicht en de kustlijn van rosten een sprookje.

We zijn zelfs een grappig beestje tegen gekomen, die eerst heel schuchter was, maar zoals je normaal een poes lokt hebben we het beestje gelokt. Waarna het vervolgens op aai- afstand zat. We hebben hem maar niet geaaid vanwege de scherpe tanden. Het was een Hyrax, een klipdassie op z'n Afrikaans. En zo cute! Nou een heel leuk huisdiertje maken denk ik... ;)

En maandag uiteraard weer hard gewerkt op stage, en daarna uiteten met Maud! Is toch wel leuk om even iemand in je eigen taal te spreken, gaat allemaal wat makkelijker. Het was een gezellig avondje, en vandaag heerlijk vrij.
Dus het is was, boodschappen, opruim en huiswerkdag.

Morgen een vergadering over het kamp van SAEP aanstaand weekend, ik ga misschien mee als begeleider. Heb nog niet besloten of ik ga of niet. En het weekend daarna naar de Garden Route! Onwijs veel zin in, dus er komen nog heel wat blogs aan.

  • 24 September 2013 - 20:40

    Jannet:

    Ha liefy,

    Wat schrijf je weer prachtig! Pas maar op met al die schattige wilde beesten met hun scherpe tanden! :)
    Kus van je mammy

  • 24 September 2013 - 22:22

    Marian:

    Hoi Amber,

    Geweldig toch om lin 'het echt' walvissen te zien.Bevalt de stage een beetje? Vind je het goed te doen, is het een beetje wat je ervan verwacht had? Ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
    Geniet nog lekker verder hè!

    Dikke kus, Marian

  • 24 September 2013 - 22:38

    Amber Hendriks:

    Dankje mam!
    EN ja Marian, was zeker geweldig om in hecht die reusachtige dieren te zien! Toch iets om van mn to do lijst af te strepen ;)
    Mijn stage bevalt nog steeds goed, soms wel dagen dat ik denk zou best een uurtje eerder naar huis willen. Maar verder is het leuk en iedereen is zo aardig! Dat is vooral ook echt heel fijn. Het is wel gek om ineens 5 dagen in de week van 9 tot 5 te werken. Maar aan de andere kant went het ook wel weer heel snel. En het geeft de broodnodige afleiding. Want dat is toch wel heel belangrijk om 5 maanden zover weg van huis door te komen. Het is aan de ene kant wat ik verwacht had, maar aan de andere kant ook weer niet. Kaapstad is zo anders, de mensen zijn zo anders, maar ook je leven hier als vrouw zijnde is heel anders. Het is constant wennen, aanpassen en ervaren. Wat heel leuk is, maar soms ook heel moeilijk.
    Ik weet wel zeker dat ik hier heel veel leer, maar ik heb zeker ook momenten dat ik het liefst op het eerst volgende vliegtuig naar huis stap!
    Ik ga zeker verder genieten, en ik probeer lekker veel nieuwe en leuke dingen te doen met mijn huisgenoten.
    Groetjes aan Piet en Imke!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Voor de komende 5 maanden ga ik stage lopen in Kaapstad. Op deze blog kunnen jullie lezen wat ik daar mee maak en hoe ik het daar heb.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 9247

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 30 Januari 2014

South Africa, Cape Town

Landen bezocht: