Eerste dagen stage - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu Eerste dagen stage - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu

Eerste dagen stage

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

11 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik ben kapot! Maar wat is mijn stage onwijs super gaaf leuk leerzaam indrukwekkend soms schokkend, en vooral wat heb ik het gevoel dat ik mensen hier echt kan helpen en echt een verschil kan maken!

Omdat ik zo moe ben, nu even in het kort, en in het volgende verslag wat uitgebreider. Ik ben maandag begonnen met een staff meeting. Al het personeel moet hierbij aanwezig zijn. Moet is echter niet heel indrukwekkend, want als je zegt dat je het 'druk' hebt hoef je niet te komen. En wat een meeting, ha! Ze hebben bijna de volledige 1,5 uur vergadert over hoe je het beste kan vergaderen.

Ik zit samen met mijn stagebegeleider, een carreer worker en een Amerikaanse stagiaire op de kamer. En ik heb een eigen bureau (hoe stoer is dat).. Met uitzicht op... een bewaakt plein...
De eerste dag moest ik meteen aan de slag, heb telefoontjes gepleegd en afspraken in gepland voor dinsdag. Philippi is de township waar de SAEP (daar werk ik) het meest werkt.

En daarom moesten ik en mijn stagebegeleider dinsdag naar de township.
Wow! Wat een ervaring voor mij, ik was niet geschokt. Wel verbaasd. En verrast door sommige dingen die ik niet had verwacht.
Maar daarover de volgende keer, ik ga mijn bedje in duiken!

X

• 12 September 2013 - 18:08

Marian:

Nou ik ben benieuwd hoor. Lekker uitrusten! Ik kijk wel uit naar een uitgebreider verslag:)

Dikke kus, Marian

• 12 September 2013 - 19:38

Jannet:

Ha lieverd, wat een avonturen beleef je! Voorzichtig en verstandig zijn hè? Maar natuurlijk ook veel doen, leren en genieten.
    Kusknuffel van je mammy