Rondje Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu Rondje Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu

Rondje Kaapstad

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

05 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag was ik van plan om de stad in te gaan. Maar was zo moe, en het weer was zo heerlijk met het zonnetje. Dus heb een tijdje zitten praten met een Zuid-Afrikaanse jongen die drumlessen geeft in de buurt. Daarna ben ik maar weer is naar de supermarkt gegaan. Want al mijn eten was inmiddels alweer op.

Terug thuis was er net en nieuwe Duitse jongen aan gekomen in het andere huis, Ik en een ander Duits meisje waren de enige die thuis waren in beide huizen. Zij moest nog naar Home Affairs in het centrum. We zijn met een huurauto met z'n drieën gegaan. En hebben een mooi rondje door de stad gedaan. Het is mooi om te zien hoe de stad zo dicht in de natuur ligt alle kanten die je opkijkt zie je of de zee of de bergen. En de Tafelberg ziet er prachtig maar ook mysterieus uit!

Wat erg leuk is wat je zowel in het centrum als in Obs (Observatory, de wijk waarin ik woon) kunt zien, is dat de werkloosheid hier op een bijzonder wijze wordt bestreden. Er zijn de meest gekke baantjes die je hier ziet. Bijvoorbeeld parkeermeters, die bestaan niet. Bij elke straat staat een parkeerwacht bij wie je met betalen, en die dan je briefje op je ruit plakt. Of in de supermarkt is er iemand die de weegschaal op de groente afdeling bedient. En bij home affairs is er iemand die de kopietjes voor je maakt. En bij de kassa's in de supermarkt wijst een vrouw aan bij welke kassa je moet afrekenen. Echt bizar, maar aan de andere kant, zo hou je mensen wel van de straat.

Vanavond ben ik met al mijn huisgenoten (7) uiteten gegaan. Pizza's waren in een restaurant 50% off, wat betekent dat ik zo'n 3 euro kwijt was voor de pizza. Daarna npg een wijntje gedronken in een bar, die je echt moet kennen anders vind je hem nooit. Je moet eerst door een restaurant heen lopen. Vervolgens een gang door. Twee trappen op, en dan kom je in een druk en bruisend barretje terecht. Dat zelfs een gigantisch balkon heeft.

Kortom een onwijs leuke dag gehad vandaag! Maar ben kapot, en morgen de eerste dag stage. Dus ik ga snel slapen! xx


  • 06 September 2013 - 09:28

    Kathleen:

    Die paar dagen ben je dus goed doorgekomen.
    Succes met je stagen. Ben benieuwd hoe dat bevalt.

  • 07 September 2013 - 14:25

    Amber Hendriks:

    Dankjewel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Voor de komende 5 maanden ga ik stage lopen in Kaapstad. Op deze blog kunnen jullie lezen wat ik daar mee maak en hoe ik het daar heb.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 9227

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 30 Januari 2014

South Africa, Cape Town

Landen bezocht: