Eerste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu Eerste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amber Hendriks - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Kaapstad

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

03 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat een verschrikkelijk lange reis was dat zeg. En wat viel het afscheid nemen tegen, wat was dat moeilijk. En wat mis ik jullie.

Eerst had ik vertraging op Schiphol, zat al met iedereen in de Gate te wachten. Gelukkig viel het mee en heb ik mijn aansluiting makkelijk gehaald. In een gigantisch vliegtuig ben ik naar Kaapstad gevlogen. En ik heb bij deze respect voor mensen die kunnen slapen op zulke stoelen.. en die zulk eten op kunnen eten. Maar goed, wel een lekker wijntje gedronken, en heel veel nieuwe films gekeken.

Bij aankomst moest ik langs een loket van de douane. Daar werd ik 'geinterviewd'. Wat kom je doen, waarom, heb je geld dan e.d. zaken. Vervolgens richting de uitgang waar gelukkig Claudio al op mij stond te wachten.

Vervolgens naar mijn kamer gegaan, ook meteen de huisbaas ontmoet, en mijn kamergenootje. Zij komt uit Amerika, meer weer ik niet over haar want ze moest naar school toe. Toen zonder ook maar iets uit te pakken op bed gaan liggen. Wifi gekocht en chatten op facebook met mijn lieve vriendje. Kort daarna op mijn heerlijke bed een dutje gedaan!

Daarna heb ik een aantal jongens van het andere studenten huis ontmoet, twee uit Zuid-Afrika en twee uit Amerika.

Ik ben zelf een rondje door de wijk gaan lopen. De wijk ziet er op zich prima uit. Heel anders dan waar ik ooit ben geweest. Daardoor is het lastig uit te leggen. Wel is het zichtbaar dat Zuid-Afrika geen heel rijk land is. Aan de mensen die slapen op straat en het afval dat overal ligt is dit te zien. Grappig is hoe verstopt alle winkeltjes, cafeetjes en restaurantjes zitten. Aan de buitenkant zijn het gewone huisjes, pas als je er langsloopt en naar binnen kijkt zie je wat er zit.
Morgen maar wat verder lopen, kijken wat ik dan nog allemaal tegen kom.

Ik heb mij uiteraard wel aan het advies van mijn kamergenoot gehouden 'watch out for the cars, if you're in the way they will just hit you, so you're out of the way'

Nu net boodschappen gedaan bij de Spar, eet smakelijk dus voor zo!

X


  • 03 September 2013 - 19:31

    Marian:

    Hoi Amber,

    Super fijn dat de reis goed is gegaan. Ik vind het ook geweldig dat je het op deze manier met ons deelt.
    Wat een indrukken zal jij allemaal opdoen. Stoer mens ben je! Succes met alles en ik kijk uit naar veel mooie verhalen.

    Dikke kus, Marian

  • 03 September 2013 - 20:05

    Jannet:

    Ha, lieve dochter. Pff, blij dat je heelhuids bent aangekomen en "opgevangen". Dan kan ik ook weer rustiger slapen. Je huisje ziet er mooi uit. Ik heb post voor je klaar liggen, dat gaat morgen op de bus. Ik ben benieuwd hoe lang die onderweg is.
    Veel liefs van je mammy.

  • 03 September 2013 - 22:14

    Arie:

    hoi Amber,
    Succes met 'inburgeren'! Heb via Google Earth-StreetView je woning bekeken: ziet er mooi uit!
    Ik probeer me voor te stellen hoe jij door de straten van de Observatory-wijk loopt! Ben benieuwd naar je eerste stage-ervaringen. Succes Dappere Dame! Knuffel, Arie

  • 03 September 2013 - 23:28

    Amber:

    Ha die oudertjes (valt Marian ook onder he ;))

    Dank jullie wel voor de reacties. Lief om te weten dat het gelezen is en dat jullie met me meeleven.
    Heb momenten gehad dat ik het onwijs moeilijk vond.
    Stage begint helaas pas vrijdag ivm een andere stagaire, ben zelf ook erg benieuwd pap!
    Ik heb me ingeschreven voor het Hermanus-weekend van 4exchange volgend weekend. Ga ik walvissen kijken en pony rijden ;p (hopen dat ik er niet vanaf val)

    Ik ga morgen kijken of ik de simkaart geactiveerd kan krijgen.

    Heel veel kusjes en knuffels (ook voor Imke en Piet hoor ;))

  • 04 September 2013 - 21:19

    Lida Hendriks:

    hoi Amber,
    fijn dat er meteen iemand stond om je naar "huis"te brengen.
    Wat een avontuur, hé.
    Spannend allemaal, hoor.
    Groetjes, tante Lida.

  • 04 September 2013 - 21:26

    Amber Hendriks:

    Lieve tante Lida,

    Dat was zeker fijn!
    Anders voel je je helemaal zo alleen.
    Het is zeker een avontuur! Vind het nog steeds heel spannend, maar heb ook wel heel erg zin in mijn stage.

  • 05 September 2013 - 22:19

    Marian:

    Ha lieve Amber,

    Succes morgen! En van Piet en Imke ook een dikke knuffel terug :)

    xx Marian

  • 05 September 2013 - 22:22

    Amber:

    Dankjewel Marian :)
    En ook van Piet en Imke!
    Ik heb er onwijs veel zin in!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Voor de komende 5 maanden ga ik stage lopen in Kaapstad. Op deze blog kunnen jullie lezen wat ik daar mee maak en hoe ik het daar heb.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 9243

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 30 Januari 2014

South Africa, Cape Town

Landen bezocht: